» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:
فیش حج تهدید یا فرصت

فیش حج تهدید یا فرصت

عربستان سعودی کشوری است که میزبان مناسک حج ، یکی از فروع دین اسلام است. لیکن به دلیل خباثت و دنائـتی که بروز میدهد تبدیل به قطبی تروریست پرور و به جای سمت خادمی مسلمانان جهان تبدیل به خائنی خطرناک نسبت ایشان شده است و با دخالت غیر سازنده در اوضاع سوریه و عراق و نیز جنایت مستقیم علیه ملت مظلوم یمن خود را به مثابه خونریزی پلید جلوه گر نموده است . سران این کشور با به تاراج دادن منابع ملی مردم سرزمین خود در پی ضربه زدن به ایران اسلامی و نیز محور مقاومت هستند. البته از خاندانی که حکومت خود را مدیون بریتانیا و جاسوسان آن مانند همفر است چیزی بیش از این نیز نمی توان انتظار داشت .

اما چندی قبل خبری متنشر شد که عده ای از مومنین از حج انصراف داده و پول آن را به امور خیر اختصاص داده اند که این عمل در میان عده ای مردم کاری شایسته به چشم آمد .

 وقتی با دقت موضوع نگاه می کنیم مسئله خیلی هم ساده نخواهد بود . آنچه در صحنه ی دیپلماسی در حال وقوع است تقابل جدی ایران و عربستان است که شاید در بازه ای نیز به تقابل نظامی بینجامد هرچند پیش دستی در این موضوع از مسئولان ایرانی بعید به نظر می رسد لیکن با حماقت هایی که سعودی ها از خود نشان داده اند هیچ چیز بعید نیست که اگر این اتفاق بیفتد با توجه به خباثت سعودی ها حجاج ایرانی در خطر جدی خواهند بود .

اما این یک روی سکه است از طرفی دیگر باید نکاتی را دید که شاید از چشم بسیاری از مردم  دور مانده است . اول اینکه حج واجبی الهی که در آن هم داشتن استطاعت شرط است و هم باز بودن راه ، که امروز بنا بر تشیخیص مراجع عظام تقلید و در صدر ایشان ولی فقیه راه باز است.  پس استنکاف از حج عقوبت اخروی را در پی خواهد داشت. با عدم حضور در حج تشخیص بزرگان دین زیر سوال رفته و قطعا این عمل موجب تضعیف جایگاه ایشان در اذهان عمومی خواهد بود، که این خود از ضعف در فهم مسئله ی اساسی تقلید نشات می گیرد . این را باید دانست که با توجه به حجم عظیم فروش نفت توسط دولت عربستان و هزینه ی هنگفت آن در امور نظامی رفتن یا نرفتن حجاج ایرانی به حج تاثیر زیادی بر روی بوجه ی این کشور نخواهد داشت پس این شبهه که پول ما تبدیل به بمب می شود و بر سر مظلومان فرومی ریزد اصلا وارد نیست . ولی با توجه به رشد فزاینده ی فرق الحادی در جامعه ی ایران نرفتن به حج موجب خواهد که جامعه با خلائی معنوی روبرو شود ،که همین خلاء محملی مناسب برای رشد این فرق ضاله می باشد. زیرا فرق نو ظهور هیچکدام ایدئولوژی محور نبوده و نیستند بلکه تماما بر سبک زندگی و ضعف معنوی جوامع دست می گذارند .حضور شیعیان ایرانی در حج موجب می شود بسیاری از توطئه ها و سم پاشی های دستگاه خبیث وهابی نقش بر آب شود زیرا وقتی مسلمانان سایر بلاد ببینند که مردمان شیعه ی ایران در بسیاری از مناسک مانند ایشان عمل می کنند قطعا سخنان مبلغان وهابی نمی تواندتاثیری در ایشان داشته باشد و نیز حضور حاجیان شیعه ی ایرانی و انجام اعمال حج با توجه به مقررات مذهب شیعه برای شیعیان تحت ظلم ساکن در عربستان موجب دلگرمی و امید است . باید این نکته را نیز در نظر داشت که ایران کشوری با یک مذهب نیست  اقلیت بزرگی از مردم ایران را اهل سنت تشکیل داده اند که نرفتن به حج شاید برای بسیاری از آنها که معمولا به مشاهد مقدسه نیز مشرف نمی شوند موجب رنجش شود و شیاطین همین مسئله را دستاوزیزی برای تحریک عده ای قراردهند که شیعه به اهل سنت ظلم می کند و ایشان را ازحقوق مدنی خویش محروم نموده است. که این خود می تواند زمینه ساز انشقاق در جامعه و موجد گروههایی تکفیری شود .مثلا همین مسئله را در مقابل راهپیمایی اربیعن قرار دهند و بگویند شیعه برای زیارت امام حسین(ع) هر خطری را قبول می کند ولی برای زیارت بیت الله نه . و از سویی دیگر این مسئله موجب افزایش فشارهای حقوق بشری بر کشور می شود .

در نهایت باید گفت ، حج یکی از ارکان اسلامی است و دشمن در پی آن است که به هر بهانه ای شعائر اسلامی  را ازدست ما بگیرد. روزی به امر به معروف و نهی از منکرحمله می کنند وآن اصل جان بخش را در تضاد با دموکراسی قلمداد می نماید.  روزی با تبلیغات خود حج را تضعیف کرده و با التباس حق بر باطل رفتن به حج را کمک به ظالم و خلاف شئونات ملی می دانند . یعنی دشمن زمین بازی بزرگی را ترسیم کرده است که با نگاه نقطه ای نمی توان آن را شناخت و حرکت صحیح را انجام داد. همین جاست که نیاز به ولی فقیه و پیروی از کسانی که امام زمان(عج) ما را به ایشان حواله کرده است ضرورت خود را نشان می دهد .

فرهاد ملاامینی 

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “فیش حج تهدید یا فرصت”

قالب وردپرس