» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:

منجی از دیدگاه مسیح

قبل از پرداختن به بحث مصلح دردین مسیح، ذکر چند نکته در درک بهتر این مهم ضروریست: از روایات مسیحیت و چهار انجیل ( متی/لوقا/ مرقس/ یوحنا ) چنین بر می آید که پس از دستگیری مسیح(ع)، به آسمان معراج کرده و در آسمان چهارم ساکن شدند و شخصی بنام اصقر یوتی که شباهت فراوانی به آن حضرت داشت به صلیب کشیده شد. و مسیحیان ـ ازهر سه فرقه کاتولیک/پروتستان/ارتدکس ـ منتظر روزی هستند که عیسی بن مریم (ع) باز گشت نماید مهمترین سوالی که دراینجا پیش می آید این است که چرا حضرت مسیح (ع) تاکنون زنده مانده است؟
حکمت بقا و زندگی حضرت عیسی(ع) تاکنون حداقل برای مسلمین و شیعیان و چنانچه ازعقل برمی آید چنین اموری است:
درحضرت مسیح (ع)خصوصیاتی هست که درسایر انبیاء نبوده: ازقبیل ولادت آن حضرت. زنده کردن مردگان. به آسمان رفتن و…
زندگی و بقای ایشان برهان و شاهدی برغیبت امام عصر. حضرت حجت (عج) است( آفتاب آمد دلیل آفتاب ).زیرابقای مسیح با بیش از دو هزار سال دلیلی برامکان وجود و حیات بشری حضرت صاحب الزمان(عج) درکمتر از این مقدار است مشابه همان حکمتی که درروایات برای طول عمرحضرت خضر(ع) شده است. پس بنابراین منجی درآیین مسیحیت حضرت عیسی (ع) است درکتاب مقدس می خوانیم: برمن واجب است تا تمام شهرها رابه ملکوت خداوند بشارت دهم و برای این امر فرستاده شده ام. حضرت مسیح (ع) مبعوث شد تا به مردم بشارت دهد.
کلمه انجیل ازلغت یونانی گرفته شده و به معنای (خبرخوش) است. این خبرخوش و بشارت همان ملکوت خداوند و یا به تعبیر دیگری می توان از آن به حکومت توحیدی درسطح زمین یاد کرد. درانجبل متی فراوان از کلمه ی فرزند آدم یاد شده است. این فرزند انسان کیست؟ عده ای کثیر ازمسیحیان درصدد هستند که آن را برحضرت مسیح( ع) منطبق سازند. ولی از شواهد و قراین موجود چنین برمی آید که فرزند انسان شخصی غیر از مسیح است که بنابر اعتقاد شیعه همان حضرت مهدی(عج)می باشد.
درانجیل یوحنا ازحضرت مسیح می شنویم :من طالب مجد و عظمت خود نیستم و در آنجا کسی هست که آنرا می طلبد و حکم می کند.
ازعباراتی که درانجیل متی آمده است .به خوبی استفاده می شود که فرزند انسان غیر ازمسیح (ع) است که آخرالزمان به جهت پیاده کردن ملکوت خداوند ظهور کرده وعیسی بن مریم(ع) او را متابعت و مشایعت خواهد نمود.
حکمت مشارکت حضرت مسیح (ع) درتشکیل حکومت جهانی چیست؟
شرکت حضرت مسیح (ع) درتشکیل حکومت عدل وتوحیدجهانی، مساعدت حضرت مهدی (عج)دراین امرمهم جهاتی دارد که به برخی ازآنها اشاره می کنیم:
ازآنجا که مسیحی عده ی زیادی ازمردم عالم را تشکیل می دهند. لذا با نزول مسیح (ع) از آسمان و مشاهده ی معجزه از او ایمان آورده و درنهایت به جهت پیروی و اقتدای ایشان به حضرت مهدی (عج) می شوند.
درنتیجه امرفوق فتح و پیروزی حضرت برعالم سریع تر و آسان ترخواهد بود و لذا به جهت ایمان مسیحیان به امام عصر(عج) بدون جنگ و خونریزی بخش عظیمی ازعالم تحت اختیار حضرت قرار خواهد گرفت.

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “منجی از دیدگاه مسیح”

قالب وردپرس