» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:

افراد تازه وارد

بسم الله الرّحمن الرّحیم
افراد تازه وارد
در این کوتاه سخن سر آن داریم تا به به موضوعی بپردازیم که ریشه در فطرت پاک و عرقی دینی دارد ولی متاسفانه بطوری که باید جای خود را پیدا نکرده است و آن چیزی جز ورود به عرصه تلبغ دین و یاری رساندن به امام عصر (روحی فداه ) نیست . امروزه مشاهده می شود که جوانانی پاک و بی آلایش در اثر عشق و علاقه به مکتب اهل بیت عصمت وطهار (ع) و نیز تاسی به راه امام عظیم الشان (ره) و شهدای گرانقدر و نیز با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در پی دفاع از دین مبین اسلام و شناساندن امام عصر (روحی فداه ) و مبارزه با دشمنان حضرتش هستند آنهم با معرفی نشانه های ظهور بحث پیرامون دجال و… ولی این عزیزان بهتر از جان ،که عنصر اصلی فعالیتشان شور جوانی است در مواردی اصلا گوششان بدهکار نیست که برای دفاع از دین باید حائض شرایطی باشند یا اگر بهتر بخواهم بگوییم ایشان باید اطلاعات خود را از جوانب دین مبین اسلام بیشتر کنند یعنی در واقع اثر گذاری و به راه آوردن دیگران نیازمند این است که خود در راه باشی و اصلاح دیگران احتیاج به این دارد که خود مصلح باشی . ولی این دوستان اصلا توجه نمی کنند و متوجه نیستند که امیر (ع) : « من نصب نفسه للناس اماما فلیبدإ بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره و لیکن تادیبه بسیرته قبل تادیبه بلسانه و معلم نفسه و مودبها احق بالاجلال من معلم الناس و مودبهم; هر که خود را پیشواى مردم خواهد, باید که پیش از ادب کردن دیگران به ادب کردن خود بپردازد و باید که ادب کردن دیگران به کردار باشد, نه به گفتار. کسى که آموزگار و ادب کننده خویش است, سزاوارتر به تعظیم است, از آن که آموزگار و ادب کننده مردم است.» البته این بدان معنا نیست که انسان اول باید دارای مرتبه اجتهاد از حوزه یا phd از دانشگاه باشد تا بعد بتواند دین را تبلیغ کند ولی هر عقل سلیمی می پذیرد که اطلاعات اجمالی و به معنای واقعی کلمه اجمالی برای راهبری مثلا یک وبسایت اینترنتی با بازدید ۲۰۰۰ نفر در روز و آنهم با محوریت مباحث مهدوی اصلا کافی نیست . در بعدی دیگر این خطر برای این عزیزان تازه ورود کرده به این عرصه وجود دارد و آن هم طعمه شدن برای سرویس های جاسوسی بیگانه یا مزدوران فرقه ای ایشان است. زیرا وقتی کسی نمی تواند خطوط تفکرات مختلف را تشخیص دهد به راحتی مورد نفوذ این دسته از شیاطین قرار می گیرند و خدای ناکرده آن می شود که نباید یعنی به جای خدمت خدای ناخواسته خیانتی شکل می گیرد و فقط می ماند آه و حسرت .
در بعدی دیگر ممکن است این عزیزان وسیله ای شوند برای محقق کردن خواسته های نفسانی اشخاص و یا گروهایی که جزنیل به اهداف دنیوی انگیزه ای دیگر ندارند . این دوستان باید این را بدانند که تمامی ائمه قانون اساسی جز قرآن کریم ندارند ولی با قرائتی که خود از آن دارند مانند جایی که امام حسین (ع) در وصیت خود به محمد ابن حنفیه فرمود :« وَأَسِیرَ بِسِیرَه جَدِّی‌ وَسِیرَه أَبِی‌ عَلِیِّ بْنِ أَبِی‌ طَالِبٍ علیه‌السلام.» که این عمل به سیره جد و پدر بزرگوارش همان روشی است که امیر المونین در روزشورای خلافت فرمود به کتاب خدا و سنت رسول خدا (ص) عمل می کنم و به اجتهاد خودم. یعنی از دیدگاهی که خود به دین نگاه می کنم قرآن را عملیاتی و اجرایی می کنم . حال با این عرایض دوستداران مهدی موعود موجود شخصی (ارواحنا و ارواح العالمین له الفداه ) چگونه اصل را که قران و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است را رها کرده اند و به نشانه های ظهور و دجال و …. پرداخته اند که فرع بر فرع هم نیست زیرا از امام صادق سوال شد در مورد نشانه های ظهور ، که آیا ممکن است محقق نشوند فرمود: بله. سوال شد ممکن است ظهور محقق نشود فرمود: خیر. زیرا ظهور وعده ی الهی است وخدا خلف وعده نمی کند لیکن این نشانه های وعده ی خدا نیستند وممکن است محقق نشوند . پس دوستان و برادران وخواهران بهتر است بیشتر مطالعه و خود سازی کنند که عمل به واجبات و دوری از محرمات اولین و اصلی ترین خواسته امام معصوم (ع) از ماست .که امیر المومنین (ع) :« اعینونی بورع و اجتهاد و عفّه و سدادٍ»(با پرهیزگاری و تلاش فراوان و پاکدامنی و راستی مرا یاری دهید.) . ناگفته نماند در مواردی دیده می شود بنیان های اعتقادی در این دوستان به حدی ضعیف است که این عاشقان، ملبس به لباسهایی می شوند که دشمان امامشان به آنها ملبس هستند. البته این در حالی است که در دل به آن لباس و شمایل اعتقادی ندارند ولی به دلیل ضعف در اعتقاد و عجز در پاسخگویی به شبهات و هم راستا کردن جمعی که در آن قرار دارند خود را به اینگونه لباس ها ملبس می کنند حال سوال این است وقتی افرادی در این شرایط قرار دارند و نمی توانند دوستان ونزدیکان خود را توجیه کنند یا شاید به دلایلی مقبولیتی علمی و عملی در میان ایشان ندارند چگونه می توانند مقدمه ساز امر مهم ظهور باشند در حالی که این امر به سعادت دنیا و عقبای جامعه ی بشری بستگی دارد . ان شاء الله به شرط بقا در آینده ای نه چندان دور به برخی از ریشه های این شور ها خواهیم پرداخت .
در پایان باید این را نیز افزود این تلاشهای مخلصانه حتما مورد توجه امام مهربانی ها حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) قرار خواهد گرفت و انفاس قدسیه آن عزیز یاری گر تمامی مشتاقان خواهد بود .

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “افراد تازه وارد”

قالب وردپرس