» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:
درج یادداشت عباراتی که خود فتنه‌اند در خبرگزاری فارس

درج یادداشت عباراتی که خود فتنه‌اند در خبرگزاری فارس

عباراتی که خود فتنه‌اند

دبیر مجمع پیروان مهدی موعود (عج) در یادداشتی پیرامون سالروز نهم دی به بررسی این حماسه پرداخت.

عباراتی که خود فتنه‌اند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ فرهاد ملا امینی دبیر مجمع پیروان مهدی موعود (عج) در یادداشتی پیرامون نه دی به بررسی این حماسه پرداخت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

وقتی تحولات سیاسی _اجتماعی و یا هر تحولی در جامعه ای رخ می نماید با خود ادبیات و فرهنگی را نیز تولید می کند. و همانگونه که خودِ تحول دارای اهمیت و تاثیر گذار بر محیط است  به همان نسبت فرهنگ تولید شده و ادبیات استفاده شده در آن نیز کابرد و اهمیت خاص خود را دارند.

از جایی که تحولات بر روی منافع برخی از افراد و جریانات اثر گذار هستند آن افراد و جریانات تلاش می کنند با تضعیف و یا تغلیظ ادبیات و فرهنگ به جا مانده از آن تحول، منافع خویش را تامین یا تقویت کنند.

اتفاقات رخ داده در سال ۸۸ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این اتفاقات که موجب خسارت هایی سنگین برای کشور شد حتما اعمالی فتنه گرانه و ضد منافع ملی بود که برای هیچ فرد روشن بین و علاقه مند به کشور پوشیده نیست.

پیامدهایی مانند امیدوار شدن دشمن به داخل کشور، وضع تحریم های جدید و… که داشت به سوی اتفاقات خطرناک تری مانند قرار گرفتن گروه های مردم در مقابل یکدیگر نیز پیش می رفت که خوشبختانه با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت رشک برانگیز مردم خنثی شد.

ولی سوال و سخن اصلی این است که چرا عده ای با اینکه در جریان ریز حوادث بوده اند و مسائل را با جزئیات رصد می کردند از اینکه ادبیات و فهم رهبری و مردم را از مسائل سال ۸۸ درک کنند طفره رفته و  تاکید بر ساختن ادبیات جدید برای فتنه ۸۸ دارند؟ چرا سعی می‌کنند فتنه را اعتراضات مردمی و یا در کل اعتراضات بنامند؟

آیا خسارت های وارده بر کشور و منافع ملی را درک نمی کنند؟ آیا اعترافات محکومین فتنه را که بعضا از دوستان خودشان بوده اند را نشنیده اند؟ شاید هم سندی در دست دارند که در آن نشان می دهند در اثر وقوع فتنه ۸۸ هیچ خسارتی به کشور وارد نشده؟! و کلیه ی ادعاهای نظام مبنی بر موضع گیری مقامات غربی در حمایت از فتنه گران کذب محض است؟! اسنادی که نشان می دهد در سفارت خانه ها بر روی فتنه گران باز نشد!

اسنادی که نشان می دهد توئیتر در آن دوره برای تعمیرات بسته بود! و…، اگر چنین اسنادی در اختیار دارند چرا ارائه نمی کنند تا سره از ناسره مشخص شود؟ اما آنگونه که ما از دوستان شناخت داریم اگر کم رنگ ترین سندی مبنی بر آنچه عرض شد در اختیار داشتند گوش فلک را کر کرده بودند زیرا شبکه هایی که گاه و بیگاه برای استفاده از نظریات عزیزان پای کار هستند انگیزه ی لازم برای هرگونه روشنگری را داشتند. ناچار اینگونه به ذهن می رسد که سندی در کار نیست وگرنه از سوی دوستان دریغی وجود نداشت. به قول آقایان : مقتضی موجود و مانع مفقود بود.

کم رنگ کردن فتنه ۸۸ که برای مردمِ دوستدار کشور و نظام اسلامی خط قرمز است خود فتنه ای است که در نهایت در آن جای مظلوم و جلاد عوض خواهد شد. ادبیاتی خطرناک به اندازه ی خود فتنه.

 


لینک خبر


 

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “درج یادداشت عباراتی که خود فتنه‌اند در خبرگزاری فارس”

قالب وردپرس