» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:

سفارت بین المللی مسیحی

بسمه تعالی

« سفارت بین المللی مسیحی »

این سازمان مسیحی- صهیونیستی درسال ۱۹۸۰ و پس از تصویب دولت اسرائیل درهمان سال مبنی بر این که قدس پایتخت یکپارچه و ابدی اسرائیل است، تأسیس شد.

« جان وان دیرهوون » مؤسس و رئیس سازمان، اهداف این سفارت را این طور بیان می کند: « ما بیش از خود اسراییلی ها صهیونیست هستیم. قدس تنها شهری است که ازتوجّه خداوند بهره می برد و خداوند این سرزمین را تا ابد به اسرائیل بخشید.»

این سفارت هر سال جشن بزرگی در قدس برگزار می کند و هزاران نفر از مسیحیان سراسر جهان را جهت شرکت در این جشن به عنوان بیان تأیید و حمایت مسیحیان از اسرائیل و سیاستهایش دعوت می کند.

در اولین اجلاس مسیحی- صهیونیستی که در سال ۱۹۸۵منعقد گردید، تصمیماتی گرفته شد، از جمله دعوت از تمام ملل و دعوت از مجلس جهانی کلیساهای ژنو برای به رسمیت شناختن اسرائیل و به شمار آوردن یهودا و سامره به عنوان بخشی از اسرائیل که در تورات به آن اشاره شده است و درخواست به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی و یکپارچه اسرائیل به منظور این که ملت یهود را به سرزمین موعودش مرتبط  سازند.

این سفارت در بیش از ۴۰ کشور جهان دارای شعبه و نمایندگی است که وظیفه آنها تدارک تجمعات و راهپیمایی هایی است که به منظور حمایت از اسرائیل وجمع آوری کمک ها و هدایا وفروش اسناد و ارتباط مستقیم با مسئولان سیاسی تشکیل شده تا قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل به رسمیت بشناسند.

سازمان سفارت مسیحی جزو سازمانهایی است که از اولین قرار صادره توسط کنگره آمریکا در آوریل ۱۹۹۰ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دولت آمریکا حمایت کرد.
گروههای لابی مسیحی- صهیونیستی، تا آنجا با فعالیتها و حمایتهای خود از اسرائیل پیش می روند که حمایت آمریکا از اسرائیل را به عنوان یک فریضه ی  سیاسی و از آن بالاتر یک رسالت الهی می دانند واعتقاد دارند که حمایت آمریکا از اسرائیل دلیل اساسی بقای سیاسی و معنویِ آمریکاست و به این متن تورات استناد می کنند که می گوید:

« هرکه به تو لطف کند، شامل لطف من وهرکه تورا لعنت کند،شامل لعنت من می شود.» وبرهمین اساس و پایه است که میزان تأثیر و نفوذ اسرائیل و « لابی یهودی- صهیونیستی » درایالات متحده به طور چشمگیر و فزاینده ای افزایش پیدا می کند. پس از جنگ جهانی دوم، کلیسا از ظلم و ستمی که نازیان در حق یهود مرتکب شده بودند، چشم پوشی کرد. این در حالی بود که برخی از کاتولیکها با یهود و اندیشه صهیونیسم هم رأی شده بودند و با آن احساس همدردی می کردند. دوعامل باعث شد واتیکان از سال ۱۹۵۶ به اسرائیل نزدیک شود.این دو عامل تغییرات و تحولات ملی وکمونیستی در جهان عرب بود که در تمرکز بر میراث یهودی- مسیحی نمود پیدا می کرد و این اعتقاد نزد کلیسای کاتولیک آمریکا به وجود آمد که اسرائیل دولتی غربی است و جزء کشورهای غرب است که در برابر کمونیسم که اعراب با آن همدست شده اند، ایستادگی و مقاومت می کند.

پیروزی اسرائیل در جنگ ژوئن و اشغال اراضی سه کشور عربی باعث برپایی تظاهراتی به حمایت از اسرائیل از سوی کلیسای کاتولیک آمریکا شد و این آغاز نفوذ مسیحیان صهیونیست در این کلیسا به شمار می آید…

 

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “سفارت بین المللی مسیحی”

قالب وردپرس