» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:

معجزه قرآن (انشای ریاضی)

انشاء ریاضی

قرآن پدیده خاص و بی نظیری است در بر دارد که هرگز در کتاب دیگری یافت نمیشود. ۲۹ سوره با ۱۴ مجموعه مختلف به اسم”پارافهای قرآنی” (امضا مخفف قرآنی) آغاز میشوند که هر کدام شامل یک تا پنج حرف هستند. ۱۴ حرق، یعنی نصف حروف الفبا عربی، در این مجموعه ها به کار رفته است. اهمیت پارافهای قرآنی از طریق الهی بخ مدت ۱۴ قرن حفظ و پنهان مانده بود. قرآن در آیات۱۰:۲۰ و۶-۴: ۲۵ درباره معجزه خود، یعنی اثبات نویسندگی الهی، میگوید که مقدر شده بود تا برای زمانی تعیین شده از قبل، پنهان بماند:

آنها میگویند، “چرا معجزه ای از طریق پروردگارش بر او نیانده” آینده از آن خدا است، پس منتظر باشید، و من هم با شما منتظر هستم”.[۲۰:۱۰]

کسانی که کافر شدند گفتند،”این دروغی است که او با کمک مردم دیگر جعل کرده است. “آنها کفر گفته اند و دروغ. دیگران گفتند،”افسانه های قدیمی است که او نوشته است؛ برای او شبانه روز دیکته شده.”بگو، این از طرف کسی فرستاده شده است که راز آسمانها و زمین را میداند. او عفو کننده است؛ مهربانترین.

پارافهای قرآن قسمت مهمی از معجزه ریاضی قرآن بر پایه عدد ۱۹، تشکیل میدهند.

زمینه تاریخی

در سال ۱۹۶۸ به این نتیجه رسیدیم که ترجمه های کنونی قرآن به انگلیسی، پیغام حقیقی آخرین کتاب خدا را در بر ندارد. برای مثال دو نفر از معروفترین مترجمان قرآن ، یوسف علی و مارمادوک پیتکال، هنگام ترجمه ی ۳۹:۴۵ که معیار عظیم مشخص کننده قرآن است، نتوانستند بر سنتهای دینی فاسدشان غلبه کنند.

هنگامیکه تنها خدا ذکر شود، قلب کسانی که به آخرت ایمان ندارند با بیذاری تنگ میشود. اما وقتی دیگران در کنار او ذکر شوند، راضی میشوند.۳۹:۴۵

جدول شماره ۱: فعهرست پارافهای قرآنی و سوره هایشان
پاراف قرآنی اسم سوره شماره سوره شماره
ا.ل.م گوساله ماده ۲ ۱
ا.ل.م آل عمران ۳ ۲
ا.ل.م.ص برزخ ۷ ۳
ا.ل.ر یونس ۱۰ ۴
ا.ل.ر هود ۱۱ ۵
ا.ل.ر یوسف ۱۲ ۶
ا.ل.م.ر رعد ۱۳ ۷
ا.ل.ر ابراهیم ۱۴ ۸
ا.ل.ر سرزمین حجر ۱۵ ۹
ک.ه.ی.ع.ص مریم ۱۹ ۱۰
ط.ه ط.ه ۲۰ ۱۱
ط.س.م شعرا ۲۶ ۱۲
ط.س مورچه ۲۷ ۱۳
ط.س.م تاریخ ۲۸ ۱۴
ا.ل.م عنکبوت ۲۹ ۱۵
ا.ل.م رومیان ۳۰ ۱۶
ا.ل.م لقمان ۳۱ ۱۷
ا.ل.م سجده ۳۲ ۱۸
ی.س یاسین ۳۶ ۱۹
ص ص ۳۸ ۲۰
ج.م عفو کننده ۴۰ ۲۱
ح.م مفصل ۴۱ ۲۲
ح.م.ع.س.ق مشورت ۴۲ ۲۳
ح.م تجملات ۴۳ ۲۴
ح.م دود ۴۴ ۲۵
ح.م زانو زدن ۴۵ ۲۶
ح.م تپه های شنی ۴۶ ۲۷
ق ق ۵۰ ۲۸
ن.و.ن قلم ۶۸ ۲۹

یوسف علی کلمه بسیار مهم “تنها” را در ترجمه خود حذف کرد، و بقیه آیات را با اضافه کردن کلمه”(خدایان)” تغییر داد. بنابراین،او کاملا این مهمترین معیار قرآنی را از بین برد. او آیه۳۹:۴۵ را اینطور ترجمه کرد:

هنگامیکه خدایان یکتا ذکر شوند، قلب کسانی که به آخرت ایمان ندارند پر از ترس و وحشت میشود؛ اما وقتی(خدایان) غیر از او ذکر شوند، مشاهده میشود، آنها پر از شادی میشود.(طبق گفته یوسف علی) [۳۹:۴۵]

اصطلاح” هنگامیکه خدای یکتا ذمکر شود،”مانند گفته”هنگامیکه تنها خدا ذکر شود،”نیست، هر مکسی میتواند خدای یکتا را ذکر کندو همچنین محمد یا میح را ذکر کند و هیچ کس هم ناراحت نخواهد شد. اما اگر”تنها خدا ذکر شود،”دیگر نمیتوانید اسم دیگری را ذکر کنید، و بسیاری از مردمـکسانی که محمد یا مسیح را بت قرار داده اند ـ ناراحت خواهند شد. بنابرین، یوسف علی نتوانست خود را راضی کند تا حقیقت قرانی را نشان دهد ، چنانچه این باعث آشکار شدن ایمان فاسدش میشد.

مارمادوک پیتکال “تنها” را درست ترجمه کرد، اما معیار قرآنی را با قرار دادن عقاید شخصی خود در پرانتز،از بین برد؛ او ۳۹:۴۵ را اینطور ترجمه کرد:

و هنگامیکه تنها الله ذکر شود، قلب کسانی که به آخرت ایمان ندارند متنفر میشود، و هنگامیکه کسانی که در کنار او (کیپرستند)، ذکر شود، مشاهده میشود! آنها خوشحال هستند.[۳۹:۴۵] (طبق گفته مارمادوک پیتکال)

هنگامیکه دیدم حقیقت کلام خدا اینطور تغییر داده شده، تصمیم گرفتم تا قرآن را ترجمه کنم،حداقل برای منفت فرزندان خودم. از آنجایی که حرفه من شیمی بود، و با توجه به تاریخچه دینی گسترده منـ پدر من صوفی مشهوری بود در مصرـ من به خدا قسم خوردم که از آیه ای به آیه دیگر نروم مگر اینکه کاملا آن را درک کنم.

من همه ترجمه ها و تفاسیری را که میتوانستم پیدا کنم خریداری کردم، آنها را روی میزی بزرگ قرار دادم، و ترجمه خود را آغاز کردم، اولین سوره،کلید، در چند روز کامل شد. اولین آیه از سوره ۲ ، “ا.ل.م” است. ترجمه این آیه چهار سال به طول انجامید، و مصادف شد با آشکار شدن “راز” الهی، معجزه عظیم ریاضی قرآن.

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “معجزه قرآن (انشای ریاضی)”

قالب وردپرس