» آخرین مطالب :
قال رسول الله (ص) : إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق:

مسیحیت یهودی ۱

بسم الله الرّحمن الرّحیم

این روزها یا به طور دقیق از اواخر دهه ی ۹۰ میلادی تا کنون در اکثر شبکه های تلوزیونی آمریکا و احیاناً برخی کشورهای اروپایی وعاظ و خطبایی مشغول پند و اندرز مردم هستند، برای مثال در شبکه ی c.b.n ایالات متحده، پت رابرتسون واعظ تلوزیونی، از فرا رسیدن پایان تاریخ و دومین ظهور مسیح سخن می گویند و در همین راستا به مردم پند و اندرز می دهد. به جرات می توان گفت که امروزه ایستگاه های مذهبی که کلیسای تلویزیونی نامیده می شوند ذهن بسیاری از افراد ساکن در ایالات متحده را به خود مشغول داشته اند و برای شهروندان آمریکایی موعظه و پند ارائه می دهند و زمینه رابرای رفتن به کلیسا جهت خواندن نماز را فراهم می آورند. این شبکه ها همچنین اخبار و میز گردهای مربوط به مسایل دینی، نظر شریعت و دین درباره ازدواج و مساله زندگی مشترک، طلاق، تربیت عمومی،کودکان و وسایل خاص آنها، سقط جنین و بالاخره کاندیداهای انتخابات را پخش می کنند. اما چیزی که در همه این برنامه ها روشن و بدیهی است، این است که اسرائیل نگین انگشتر و مقصود برنامه های مذکور است. چون در این شبکه ها اعلام میشود که حمایت از اسرائیل و پشتیبانی از اشغال قدس توسط این کشور، فریضه ای مذهبی است و به عبارت دیگر، تاسیس اسرائیل، گامی قبل از ظهور مسیح است و گام آخر در این سلسله اعمال به اصطلاح مذهبی، ساخت هیکل (معبد) بر بالای قبه ی صخره نزدیک مسجد الاقصی است. اما مختصری در مورد مجتمع شبکه ی تلویزیونی c.b.n واقع در ویرجینیا بیتز:
مجتمع ساختمانی ۱۱ طبقه که علاوه بر شبکه ی فوق الذکر، دانشگاه ریجینت ( REGENT ) را نیز در بر میگیرد. این دانشگاه دانشگاهی مذهبی (مسیحی) بود که به دانشجویان خود مدرک دانشگاهی در رشته های حقوق،علوم سیاسی و روزنامه نگاری اعطا میکند. در بالای درب ورودی این دانشگاه آیه ی۱۴ اصحاح، ۲۴ انجیل متی توجه هر مراجعه کننده ای را جلب میکند: تلاوت کتاب مقدس به شما این بشارت را میدهد، و این نشانه ای است برای تمام ملل در سراسر جهان، سپس نهایت فرا میرسد. در کتابخانه دانشگاه نیز آیه ۲۵ اصحاح هشتم سفر مکود اول در عهد قدیم ملاحظه میشود، مضمون آیه به این شرح است: اکنون ای خدا، خدای اسرائیل ، وعده خود را که به بنده ات ـ داوود ـ پدرم، دادی و با او در آن مورد سخن گفتی حفظ کن، آنجا که گفتی: در مقابل من از مردان، کسی که بر تخت اسرائیل بنشیند،نابود نمیشود. در راهروی مقابل کتابخانه نیز تابلویی دیواری موجود است که دژهای ۴گانه ای دیده شده در خواب یوحنا پیرامون روز داوری در رستاخیز را به تصویر می کشد، درلابی دیگری ملاحظه می شود که مضمون آن مثل تابلوی قبلی از مشاهدات یوحنا در مکاشفه اسرار آمیز و رمز آلودش سرچشمه می گیرد. نقش تابلو جنگ معروف آرمگدون میان یاجوج و ماجوج را به تصویر می کشد، همان جنگی که قبل از ظهور مسیح به وقوع می پیوندد. در حقیقت شبکه ی c.b.n و دانشگاه ریجینت یک هدف دارند و آن عبارت است از اینکه آمریکا آمریکایی را برای ظهور مسیح آماده کنند. همچنین شبکه ی c.b.n دارای ایستگاهی بنام (ستاره های امید) در جنوب لبنان است که برنامه های خود را از آنجا پخش می کند تا زمینه برای ظهور مسیح فراهم آید.
عجب و حیرت مردم دنیا از تبلیغات این نوع سازمان ها در ۱۹آوریل ۱۹۹۳ به اوج خود رسید، در این تاریخ آتش در جمعیت دیویدها در منطقه واکو (wako در تگزاس) برافروخته شد و ۷۴ تن از اعضای این جمعیت به همراه رهبر خویش دیوید کوروش خودکشی کردند. آنان اعتقاد داشتند با این کار اوامر خداوند را در جهت فرارسیدن پایان تاریخ و ظهور مسیح به اجرا می گذارند. نکته ی قابل توجه این است که هنگام خاکسپاری کوروش، تابوت او را با پرچم اسرائیل و نه پرچم آمریکا پیچیده بودند. در مورد دیوید کوروش باید گفت نام اصلی او (ورمون واین هاول) [۱۹۹۳-۱۹۵۹] بود، وی در آگوست سال ۱۹۹۰نام خود را با دیوید کوروش تغییر داد، تا نام خویش را آمیزه ای سازد از نام دیوید (حضرت داوود (ع)) شاه یهود و کوروش (شاهنشاه ایران که یهود را از بند اسارت حاکم بابل نجات دهد) و نام خود را در تاریخ یهود و عقیده ی هزاره ی تدبیری ثبت کند. باری،در دومین سالگرد خود سوزی جمعیت دیویدها در واکو در ۱۹آوریل ۱۹۹۵، (تیموتی مک وی) به انتقام کشته شدن دیوید کوروش و یارانش، اقدام به منفجر ساختن ساختمان پلیس فدرال در اوکلاهاما نمود. او اعتقاد داشت، این آتش سوزی ریشه در نقشه ای شیطانی ـ جهانی دارد که بر خلاف سفارشات خداوند بوده و ظهور مسیح را به تعویق می اندازد.
مسئله اینجاست که این حادثه در کشوری به وقوع می پیوندد که برای تمدن غرب جدایی کلیسا از دولت (دین از سیاست) را از زمان تصویب لایحه قانونی ایالت ویرجینا در سال ۱۷۷۷ یعنی یک دهه قبل از انقلاب فرانسه به ارمغان آورد. لایحه ای که تصویب آن باعث شد ایالات متحده دین رسمی و یا کلیسای رسمی نداشته باشد. اولین اصلاح و تعدیل در قانون اساسی آمریکا در سال۱۸۰۱ بوقوع پیوست و هدف آن بنابر آنچه که رییس جمهور وقت آمریکا عنوان کرده بود: ایجاد حد فاصل میان کلیسا و دولت است…همانگونه که مسیحیت آمریکایی از بعد سیاسی با فرد گرایی و فلسفه ی[ او را بحال خودرها کند،کار کند یا نکند ـ آزادی اقتصادی از دید آدام اسمیت ] موافقت کرد تا تبدیل به آن چیزی شود که رابرت آن را خدای مذهب و دین مدنی میداند. از این رهگذر دو موضوع قابل بررسی است:
۱- مذهب در آمریکا = ۹۵٪ آمریکایی ها اعتقاد دارند، خدا هست و از میان ۵ نفر، ۴ نفر به معجزه و زندگی پس از مرگ و تولد حضرت مسیح از دامان پاک حضرت مریم (پاکدامنی حضرت مریم) اعتقاد دارند. همچنین ۸۲٪ امریکایی ها خود را اصولگرا و مذهبی تلقی می کنند،در حالیکه این نسبت در بریتانیا ۵۵٪، در آلمان ۵۴٪، و در فرانسه ۴۸٪ است. اما نسبت افرادی که در آمریکا هر هفته به کلیسا می روند ۴۴٪،در حالیکه در آلمان ۱۸٪،در بریتانیا ۱۴٪ و در فرانسه ۱۰٪ است.

۲- جانبرداری و حمایت آمریکایی ها را از اسرائیل= فرهنگ آمریکایی عنوان می کند،فرهنگ یهودی ـ مسیحی (Judeo-Christian) بر پایه ی تقلیدها و آداب و رسوم اخلاقی و مذهبی یهودی و مسیحی یا میراث یهودی ـ مسیحی استوار است. موضوعی که در پایان معنایی سیاسی یافت و به توافق،همراهی و همگامی ارزش های آمریکایی و اسرائیلی ترجمه شد. از اینجاست که فرضیه ی پژوهش شکل می گیرد و آن چگونگی تفسیر و تشریح مذهبی شدن و یهودی شدن آمریکا بود.مذهبی شدن و یهودی شدن آمریکا با شکل گیری و نشو و نمای آن ارتباط پیدا می کند. مهاجران اولیه، آمریکا را اورشلیم جدید یا کنعان جدید تلقی کردند و خود را به عبرانی های قدیم تشبیه نمودند که از ظلم و ستم فرعون (جیمز اول شاه بریتانیا) فرار کردند و از سرزمین مصر (انگلیس) به جستجوی سرزمین جدید گریختند. به این ترتیب، تعقیب و بیرون راندن سرخپوستان توسط مهاجران پروتستان در دنیای جدید (آمریکا) به سان تعقیب و بیرون راندن عبری های قدیم توسط کنعانی ها در فلسطین ترجمه شد. شهرک نشین ها از پندها وسفارشات حکایات (سفرخروج) چراغی فرا راه خود در تدوین قانون اساسی آمریکا ساختند. بنابرین بندگی در مصر،بیرون رانده شدن،سرگردانی،وارد شدن به سرزمین موعود، قتل عام ساکنان آن و…. تاریخ پیشین و آینده ای برای ملت جدید برگزیده خداوند در سرزمین موعود شد. تبدیل اسرائیل به دنیای جدید و یا بهتر،تبدیل سرزمین موعود به اسرائیل جدید، هدف اصلی طرح شهرک نشینان پروتستانی پورتانی اولیه بود. آنها همیشه در انگلستان خواب تطبیق و اجرای شریعت تورات را می دیدند و هنگامی که به آمریکا آمدند، رویای دولتی را در سر می پرورانند که دستورات و فرمان های خداوند بر آن حکومت کند. حتی مورخی چون (جان ویسک) می گوید: همین که می بینی، تاریخی در آمریکا ساخته می شود، ملاحضه می کنی که آن تاریخ یهودی ـ آمریکایی است.
ادامه دراد…
نویسنده سهیل گودرزی

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “مسیحیت یهودی ۱”

قالب وردپرس